23 Sep 2013

RIP Chichi

Semoga bertemu di syurga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 Sep 2013

Akhirnya Tak Menang Dah

Lontaran ke dalam berhampiran bendera sudut Swansea sewaktu masa kecederaan dengan kedudukan 2-2.

5 saat kemudian, bola berada di kaki Mignolet.

Nampaknya Liverpool yang masih belum kalah dan berada di takhta liga selepas 4 perlawanan ini masih belum punya mentaliti pasukan juara.

mmmmmmmmmm
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

29 Aug 2013

Selepas Satu Bulan

"Fuel consumption" selepas satu bulan. Tidak tahu bagaimana ada yang dapat purata lebih 600km bagi setiap pengisian penuh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Aug 2013

Raya Raya Raya

Dah petang baru sempat posing satu famili

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Raya Pertama

Tahun lepas dalam perut ibu. Tahun ini saya dah berdiri sendiri

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Aug 2013

Tutup Punggung

Barulah tak rasa macam tayang punggung hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 Aug 2013

Baru Jumpa Lama

Sempat bawa bini baru jumpa dengan bekas bini yang kini sudah berubah sedikit rupa parasnya.

Bini lama akan belayar jauh malam ini bersama kekasih baru. Semoga pelayaranmu dipermudahkan wahai Wira.

Bini baru pula masih dilayan dengan lemah lembut sepertimana bini muda yang lain.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 Jul 2013

Bini Baru

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 Jul 2013

Selamat jalan sayangku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 Jul 2013

Ainur dan Bang Chik

Ainur dan abang yang paling rajin layan dia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

11 Jul 2013

Kerusi untuk berbuka

Ainur dah sedia untuk berbuka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 Apr 2013

Posing Dengan Patung

Saya terjumpa DSAI semasa hendak keluar dari Golden Lounge KLIA pada hari rabu lepas. Kongsikan gambar ini di grup Whatsapp jiran-jiran saya, ada yang kata saya bergambar dengan patung.

Saya terjumpa DSAI pada jam 2.45 petang. Rupanya DSAI hendak ke Johor Bahru. 5 petang dia di JB. 9 malam di Batu Pahat. Jam 11.15 malam di Segamat. Tengahari esoknya buat sidang akhbar di KL. Patutlah saya nampak gemuk dalam gambar ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Apr 2013

Parti Katak Sedunia

Ada lagi ke mereka ini dalam pru 13?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Apr 2013

Bubar Pun

Akhirnya bubar juga... Yahoo.

ABU

ABCD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Mar 2013

Sayonara

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Mar 2013

KO Ditawan Vanaam

Saya sudah jatuh hati dengan filem Tamil! Ini semua kerana terpengaruh dengan Sepon. Jalan cerita yang berani dan berpijak di dunia realiti membuatkan hati saya terpaut hehehe.

Menonton Vanaam (poster kiri) membuat saya kagum dengan keberanian mereka berkarya sehingga ke isu pertelingkahan agama dijadikan sebagai salah satu daripada lima kisah yang dipaparkan dalam filem ini.

Filem KO (sebelah kanan) pula membuat saya sedar betapa ada manusia yang sanggup berbuat apa sahaja termasuk mengorbankan kawan sendiri demi kuasa. Menyedarkan saya bahawa jika sekadar merompak beberapa ribu ringgit pun ada yang sanggup jadi pembunuh, untuk mendapat kuasa politik pasti lebih dahsyat yang mampu dilakukan oleh manusia! Bukanlah bermakna semua manusia tetapi manusia yang tidak berhati perut lah. Manusia yang tidak ada istilah halal haram dalam hidupnya.

Nota :- Kedua-dua filem ini saya tonton di saluran 202.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24 Feb 2013

Aku Boleh Terbang Laju

Saya telah berjaya chek in di Facebook seolah-olah saya berada di Helsinki. 22 minit kemudian saya chek in di rumah sendiri pula tetapi tidak ada yang bertanya bagaimana saya boleh terbang selaju itu. Adakah ini bermakna ramai yang dah tahu tentang app gps palsu ini?

App ini  boleh membantu seseorang penipu tegar untuk "berada" di tempat yang lain bagi mengelak penipuannya diketahui. Contohnya. ..untuk meyakinkan sang isteri, seorang suami penipu boleh meyakinkan isterinya yang naif kononnya dia "outstation" ke mana-mana tempat yang di dunia ini sedangkan di penipu itu sedang bersama kekasih baru di lokasi yang lain.

App ini juga boleh memudahkan seseorang pekerja mempermainkan bos dia sendiri, seorang anak menyembunyikan lokasi sebenar daripada pengetahuan Ayahnya, seorang pengintip mengaburi pandangan orang yang diintip dan pelbagai lagi penyamaran yang boleh dibuat secara maya. App ini juga pasti akan menyebabkan segala bentuk chek in secara maya tidak laku di mahkamah.

Akan tetapi, app sebegini masih boleh kita gunakan untuk kebaikan. Bagaimana caranya? Tuan-puan kena fikirkan sendiri.

Ps - saya telah berusaha mencari kaedah untuk menipu lokasi ini kerana saya rasa saya telah cuba ditipu baru-baru ini.  Walaubagaimanapun, penemuan ini bukanlah bererti saya pasti yang saya telah ditipu, cuma saya tahu yang kemungkinan untuk saya ditipu memang ada. Itu sahaja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 Feb 2013

Terlalu?

Apakah yang dimaksudkan dengan perkataan terlalu?
Apakah peraturan dan prosedur yang dibuat tidak perlu terlalu dipatuhi?
Apakah yang dimaksudkan dengan kompromi?
Bolehkah kita berkompromi terhadap peraturan dan prosedur?
Jika boleh, berapakah nilai yang kita boleh letakkan sebagai had untuk kita berkompromi?
Jika bukan nilai jadi ukuran, adakah kompromi kita hanya perlu kepada orang tertentu sahaja?
Akhir sekali, peraturan dibuat untuk dipatuhi atau untuk dikompromi?

Ada lagi......hidup kalau tak nak ikut peraturan lebih baik mati!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 Feb 2013

Peningkatan Mendadak!

Tak sangka betul blog ini telah berjaya menunjukkan peningkatan drastik dari segi bilangan post mengikut tahun hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 Feb 2013

Mee Udang Bukan Kuala Sepetang

Ini mee udang banjir Kuala Selangor. Satu mangkuk dengan 6 atau 7 ekor udang ini hanya berharga RM7 sahaja.  Mee udang di Kuala Sepetang belum tentu dapat jumlah udang yang sama.  Yang dah tentu ialah harganya 2 kali ganda.

Lokasi? Berdekatan lampu isyarat di persimpangan ke Bestari Jaya. Kalau dari Tanjung Karang kedainya di sebelah kiri sebelum simpang tersebut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Feb 2013

Tempat Luah Perasaan

Suka betul Bang Chik dengan papan conteng ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Feb 2013

Siapa Comel?

Ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi.
Ke mana tumpahnya comel kalau tidak ke anak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24 Jan 2013

Hidup Lagi

Untuk makluman semua, tuan punya blog ini masih hidup lagi. Sekian
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...